Administrar

comentaris, versos, perplexitats, troballes

Tancar [M]

mllauger | 08 Abril, 2011 07:23

(publicat avui al Diari de Balears)

 

El Partit Popular opina que mantenir televisions públiques significa una despesa sumptuosa, injustificable, supèrflua i insostenible, un criteri que aplica de manera tan selectiva com la doctrina sobre la presència d'imputats per casos de corrupció a les llistes electorals. La Ràdiotelevisió de Mallorca és carn de retallada pressupostària, o d'amputació pressupostària, diuen les tropes d'en José Ramón Bauzà, que són les d'en Jaume Matas i na Maria Umbert, responsables de pagaments milionaris a estrelles de la comunicació de l'alçada de José Luis Moreno o Carlos Dávila. Així doncs, el futur de la nostra ràdiotelevisió insular podria dependre del resultat electoral del proper dia 22 de maig, un motiu més per espolsar-se la peresa i anar a dipositar la papereta favor d'alguna opció que no sigui la de na Maria Salom.

Per al Partit Popular, les televisions públiques autonòmiques són l'exemple per antonomàsia de les despeses absurdes que estan duent l'Estat a la fallida financera. No diuen, quan exposen l'argument, que dues terceres part del deute agregat de totes les autonòmiques corresponen a Canal 9, altrament dita Tele Zaplana, en una primera fase, i Tele Camps, en una fase posterior. I tampoc no diuen mai que qualsevol xifra del que costa al contribuent una televisió pública autonòmica empal·lideix si se la col·loca al costat d'aquest forat negre sideral que és RTVE, la televisió de servei públic que ha arribat a pagar més de mig milió d'euros per temporada a la bella Anne Igarbuturu, o Igaburturi, o Igartiburu.

La coherència del Partit Popular en matèria de televisions autonòmiques es demostra també en les seves posicions respecte de la recepció d'aquests canals a les comunitats autònomes veïnes. Com el lector sap, que TV3 es pogués veure al País Valencià constituïa una agressió pancatalanista que no només no mereixia cap suport institucional, sinó que ha donat lloc a campanyes de persecució, amb penalització econòmica inclosa, a les entitats ciutadanes que s'han esforçat perquè els valencians tinguin una opció audiovisual més en la seva llengua (sí, en la seva llengua). Però poc després de la notícia del tancament de TV3 a València, ens assabentàvem que el mateix PP feia campanya perquè TeleMadrid, altrament dita Tele Esperanza, pogués ser vista a Castella-la Manxa. En aquest cas, el PP comprèn que privar els ciutadans de Guadalajara de les ponderades opinions de Sánchez Dragó o dels informatius en què la imatge del president del govern aparareix amb el segell d'ETA sobreimpressionat és un atac a la llibertat d'informació.

Hi ha televisions públiques que tenen un preu estratosfèric, i n'hi ha d'altres, com Ràdiotelevisió de Mallorca, que funcionen amb austeritat modèlica i que tenen un cost perfectament assumible amb relació al servei públic que ofereixen. Hi ha televisions públiques que continuen tenint el no-do de les inauguracions de pantans com a model i n'hi ha d'altres, com Ràdiotelevisió de Mallorca, que han fet una aposta per la independència i el sentit crític que ha arribat a provocar molta coïssor dins l'equip de govern de la institució finançadora. Hi ha televisions públiques que es llancen a la cursa per l'audiència fent fotocòpies dels subproductes de les privades i n'hi ha d'altres, com Ràdiotelevisió de Mallorca, que entenen que els correspon oferir un producte diferenciat que no s'obsessioni amb les xifres de milers d'espectadors i de share que arriben al despatx cada matí. Tot això, però, es veu que n'hi ha que ho entenen i n'hi ha que no.

 

Comentaris

Afegeix un comentari
ATENCIË: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris sˇn moderats per evitar spam. Aix˛ pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS